Träning hos Kennel Älskebo

I helgen som gick var vi hos Micke och Anneli och tränade hund och umgicks. Thomas och Lotta från Västervik kom också med sin husvagn. På lördagskvällen blev det lite grillning och någon öl. På söndagen gav vi oss ut i skogen och la några spår. Jag tänkte mej att lägga ett appellspår till Mimmi... Hmm jag som har ett ganska bra lokalsinna gick bort mej i skogen... Ropade på Kajsa som var ute på vägen, men hon hörde inte. Suck! Till slut kom jag i alla fall tillbaka ut på vägen. Det blev väldigt långt mellan sista apporten och slutet. Dessutom hade jag tappat tre små mjukisdjur som var avsedda för valpspåren. Ja ja tänkte jag. Jag provar väl att gå spåret med Mimmi i alla fall. Instruerade Kajsa att gå längs med vägen om jag skulle bli tvungen att ropa igen... Lät det i alla fall ligga ca 30-40 min innan vi gick ut igen.
Hej och hå! Ut i skogen igen bland ris och snår. Och inte tar hon det lugnt heller... full fart (och inga handskar...) Först hittade hon ett av mjukdjuren, sen ramlade det bara på... Hon tog hela spåret KLOCKRENT!! Jag är så stolt över henne! Jag hade ju ingen aning om vart jag hade gått, men hon spårade helt rätt. Alla apporter och alla djuren. Helt suveränt.
På em körde Stephan lite lydnad med henne. Fick till framförgåendet riktigt bra, Medan karlarna försökte hitta vatten i brunnen (fanns inte en droppe i kranarna i huset) så åkte Lotta, Petra och Jag till Outleten i Vingåker och shoppade lite. Blev några tröjor och ett par såna där moderna korta strumpor till Steve. Sen blev det fika. Thorslund samt Sirpa och Micke dök också upp en liten stund. Sen blev det mat (och kanske en liten öl idag också).
På det hela taget en bra helg med gott hundträningsresultat.
Tack Micke och Anneli för att vi får komma och krascha in hos er titt och tätt...

WH Enzo     Husse och Enzo i full gång...   Husse och alla hundar i sängen i husvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0